فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
Online User نكته هايي از كشتي تايتانيك.....
خطاطي نستعليق آنلاين

 

1- کشتی اقیانوس پیمای تایتانیک در دهم اوریل 1912 به اب انداخته شد اما 14 سال پیش از ان در مه 1898 داستانی با “تلاش بیهوده ” به چاپ رسید که در ان ماجرای غرق شدن یک کشتی بریتانیایی به نام “تایتان” (از قهرمانان اساطیری یونان) امده بود که در اقیانوس اطلس با کوهی یخی برخود می کند در حالی که در این سفر قایق نجات به تعداد کافی وجود ندارد.

2- تایتانیک تقریبا شصت هزارتن وزن داشت وطولش270 متر بود که از بلندترین اسمان خراش ان زمان که در نیویورک بئد بلندتر بود.


3- بهای بلیت بخش ممتاز(فرست کلاس) کشتی تایتانیک 3100 دلار(معادل 12400 دلار امروز) و بهای بلیت درجه سه 32 دلار(1300 دلار امروز) بود.


4- اندلی پس از ترک اسکله یک بار نزدیک بود تایتانیک با کشتی “نیویورک” و بار دیگر در بندر لیورپول تصادف کند.


5- تایتانیک حدود 45400 کیلوگرم حمل می کرد.


6- صاحبان تایتانیک از بابت فراهم کردن امکاناتی هم چون ارایشگاه و حمام ترکی به خود می بالیدند.

 

7- بیشترین سرعت تایتانیک 23 گره دریایی بود.

 

8- برای کاهش احتمال غرق شدن شانزده مخزن اب به صورت دربچه های اضطراری در این کشتی تعبیه شده بودکه در برخود با کوه یخ دریچه اسیب دید.کارشناسان معتعقدند که در صورت سالم ماندن دوازده مخزن احتمال فرو نرفتن وجود داشت.

 

9- ظرفیت قایقهای نجات تایتانیک 1178 نفر بود در حالی که مسافران و خدمه مجموعا2243 نفر بودند.

 

10- نخستین قایق نجات که می تولنست 65 نفر را نجات دهد موقعی به اب انداخته شد که فقط 28 نفر سوار شده بودند.

 

11- درمجموعه 1513نفر کشته شدند. 60 درصد از مسافران کابین های درجه یک نجات یافتند(199 نفر) در حالی که فقط 25 درصداز درجه سرای ها (174 نفر) جان به در بردند.

 

12-به منظور کاوش برای یافتن کشتی شکسته جیمزکامرون دوازده کپسول دریایی ساخت و انها را در سرمای شدید وفشار 600 پاسکال اقیانوس رها کرد.

 

13- بدنه بیرونی ماکت این کشتی که برای فیلم ساخته شده بود 235 درازا داشت که فقط 10 درصد از نمونه واقعی کوچتر بود.

 

14- جیمز کامرون مکانیزمی را که کمپانی سازنده قایقهای اولیه در ساخت قرقره ئ محورهای بالابر نمونه های اصلی به کار برده بود پسندید وان را در مدلهای بازسازی شده تکرار کرد.

15- صحنه های غرق شدن کشتی در مخزن عظیمی به وسعت 8/2 هکتار که انباشته از اب دریا بود(هفده میلیون گالن)گرفته شد.

 

16-برای طبیعی جلوه کردن صحنه غریق شدن 7 تعدادی از جکها شیبی با زاویه 6 درصد را به صحنه می دادند.

 

17-برای نمایش بالا امدن اب در صحنه داخلی پنج میلیون گالن اب تصفیه شده به صحنه پمپ شد.

 

18-در صحنه فیلمبرداری از صحنه های نابودی کشتی سقوط ریلهای فیلمبرداری روی سر تعدادی از کارگران انها را به اتاق عمل فرستاد.

 

19-هزینه ساخته کشتی تایتانیک اصلی در سال 1912 5/7

میلیون دلار(سیصد میلیون دلار امروز) شد.

 

20-در حین فیلبرداری سر و کله خانواده چهار نفری چمدان به دست از اهالی پیتسبورگ در نزدیکی کشتی مدل پیدا شد.انها خیال کرده بودند این یک کشتی واقعی است.


 

پاسخ صاحب تایتانیک به هشدارها درباره

کوه‌های یخی در شب حادثه

 

 

او به مشاوره‌های هیچکس گوش نمی کرد و حتی در شب حادثه تلگراف هشدار مبنی بر
وجود کوههای یخ را نادیده می گیرد و می گوید فقط سرعت مهم است. این کشتی رویاها
است و هیچ کوهیخی نمی تواند جلوی سرعت آن را بگیرد.
 
در میان اجساد مسافران و اثاثیه های گران قیمت بعضی از آنها که تقریباً همگی در کف
اقیانوساطلس بر اثر برخورد تایتانیک در 14 آویل 1912 با کوه یخ به تکه های بی‌شماری
 تبدیل شده بود نسخه ای از کپی کتابی با عنوان «خاطرات کارین داستان کوتاهی از جوزف کونراد»
نیز به چشم می خورد که در مجموعه یک کلکسیونر آمریکایی پیدا شد. خاطراتی که یکی از
ابزارهای به هم پیوستن هزاران قصه ای است که تا کنون درباره این کشتی رویایی نوشته شده است.
 «فرانسیس ویلسون» نویسنده بریتانیایی و لهستانی الاصل در سفر دریایی‌اش به اطلس شمالی کتابی درباره تایتانیک نوشته است و از نوشته هایش برای چسباندن قصه‌های متعدد و متفاوت نوشته های قدیمی درباره چگونگی غرق شدن این کشتی استفاده کرده است. او در کتاب خود از هر وسیله و ابزاری از گزارش ها و خاطرات بازماندگان گرفته تا تفسیرهای روزنامه ها استفاده کرده است تا عمق فاجعه ای را ترسیم کند که هنوز هم در اذهان عمومی باقی مانده است. هنوز هم بعد از گذشت یک قرن از این حادثه، و بعد از نتشار کتاب‌های بسیار، او به جای مسافران و بازماندگان روی «جی.بروس ایسمای» صاحب تایتانیک و شرکت خطوط دریایی ستاره سفید متمرکز می شود.
در آن زمان این شرکت بزرگترین و سریع ترین خطوط حمل و نقل مسافر در جهان محسوب می شد که بدون توجه به استانداردهای کشتیرانی حاضر هر کاری که می خواست می کرد و یکی از همین کارها ساخت بزرگترین کشتی آن زمان بود که با توجه به ظرفیت مسافر برای امکانات جانبی مثل قایق های نجات پیش بینی درستی صورت نگرفته بود. به عنوان مثال در ساخت و نصب قایق های نجات تعداد زنان و کودکان حاضر در کشتی محاسبه نشده بود و تنها بلیط‌هایی که برای مردان بزرگسال به فروش رفته بود یکی از معیارهای ساخت و تهیه و تعبیه قایق ها بود.
به نوشته ویلسون شاید شخصیت عجیب و غریب و احتمالاً مغرور صاحب شرکت ستاره سفید یکی از عامل های اصلی غرق تایتانیک بود چرا که او به مشاوره های هیچکس گوش نمی کرد و حتی در شب حادثه تلگراف هشدار مبنی بر وجود کوههای یخ را نادیده می گیرد و می گوید فقط سرعت مهم است. این کشتی رویاها است و هیچ کوه یخی نمی تواند جلوی سرعت آن را بگیرد.
 
در اصل کتاب «چگونه زنده ماندن در تایتانیک یا غرق جی.بروس ایسمای» ویلسون نوعی همدردی با مسافران است و برای این کار قسمت بیشتر کتاب به زندگی و بیوگرافی ایسمای اختصاص یافته تا شاید بتوان همه تقصیرها را به گردن این آدم متکبر انداخت. ویلسون با استناد به نوشته‌های کونراد در ماههای بعد از حادثه تایتانیک، از این حادثه بیشتر به یک جنایت دریایی یاد می کند و در فصلی از کتاب با عنوان شریک مخفی که هم نام کتاب کونراد در اکتبر سال 1912 یعنی شش ماه بعد از غرق کشتی است، می نویسد که مردی در این دنیا زندگی می کند که باید از استرس گناهش غرق شود!
__._,_.___

 




تاریخ: شنبه 18 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط نادر تلاشی باسمنج

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
افزایش بازدید سایت بصورت رایگان - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما

كد عكس تصادفی

فال عشق

امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 8221
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1



كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ

كد تقويم

تعبیر خواب

تماس با ما